Képküldés

A matricákról készült fotókat kérjük küldjék el a gyurcsanyahibas@gmail.com e-mail címre!

Szárnyaszegetten

2008.08.11. 11:02 - Gyurcsány a felelős

Balázs küldte:

Nem tudom szó nélkül hagyni a vasúti szárnyvonalak bezárását. És tegyük még azt is hozzá, hogy ahol elvileg még működnie kellene a MÁV Startnak ott sem működik.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gyurcsanyahibas.blog.hu/api/trackback/id/tr61610433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pgsm 2008.08.14. 12:04:30

máv stop:büdös+szemetes kocsik,tájékozatlan személyzet,havi néhány millióért felelősséget nem vállaló állami vezetés.

Zotya 2008.08.14. 18:00:03

Azért azt tudni kell, hogy a vasút nem két év alatt ment így tönkre, ez több évtizedes folyamat...

taxi43 2008.08.15. 10:02:21

a kormány megijedt és visszavonta a bezárásokat.éljen! az ilyen akcióknak van értelme amiket a fidesz csinál az utóbbi időkben.

anti-gyurcsanyahibas · http://anti-gyurcsanyahibas.blog.hu/ 2008.08.15. 15:39:18

nagyon sok értelme van. :D

nem ért el semmit, ugyanis amit meg akartak szüntetni, mert nem volt kihasználva, azt megszüntették, azóta se tapasztaljuk a háborgást emiatt, mindenki eljut oda, ahová akar, ahol a vasútvonalat üzemen kívül tették, még jobb is lett a tömegközlekedés...

amit nem szüntettek, azt nem is akarták megszüntetni. fideszes akció volt országszerte a "ne hagyjuk hogy megszüntessék a vasúti szárnyvonalakat". egy ilyen "eseményen" (fogalmazhatunk úgy hogy) részt is vettem véletlenül :)... kiállt a város 3 fideszes képviselője a vasútállomásra, és 10 percig álltak. előtte 2 hétig szórólapoztak ("kell a pénz a hazugságuk terjesztésére"), de senki nem ment el rajtuk kívül (csak én, utaztam). mivel mindenki tudta, hogy még csak tervben sem volt a vonal megszűntetése, sőt a felújítása volt tervben, ami jelenleg is tart, így most vonatpótló autóbuszok helyettesítik a vonatokat. most ugyanazok a fideszesek azt beszélik, hogy micsoda pazarlás felújítani a síneket, az embereknek jó a busz is, megszokták már... csak hogy ellenkezzenek... épp mint ezen a blogon...

teljesen logikus dolog megszűntetni egy nem használt szolgáltatást. az infrastruktúra attól még megmarad. ha megnövekszik az igény, pl mert új munkahelyek nílnak a vasútvonal egyik városán, ahová a környékről nagyobb tömeg (fizető utas) is bejárhat, akkor nyilván visszaáll a régi rendszer.

az itt kommentálók közül, ki üzemeltetne egy olyan öö mondjuk busz járatot, amin naponta 1-2 ember utazik, 500 forint a jegybevétel, a benzinköltség pedig 5000...? (ennél a valóság sokkal torzabb amúgy.) na, senki? akkor gondolj bele, hogy a vasútért is te fizetsz, azt is te üzemelteted! neked spórolnak. itt lehet némi ok elégedetlenségre (de tőletek nem fogadom el, mert magatoktól nem jutottatok volna el eddig a gondolatmenetben...), tehát az, hogy jó lenne már látni ennek a spórolásnak a hatását... pl hogy javulna a máv színvonala. a jelen magyarországi vasúti személyszállítás egy pénznyelő. ki a hibás? a vasút vezetése. nem a tulajdonos (állam, gyurcsány). a tulajdonos annyiban hibás, hogy évről évre belepumpálja azt a plusz pénzt, ami hiányt termel a csapnivaló cégvezetés.

na de hogy jót is írjak, hamarosan elkészül a békéscsaba-szolnok közti új vasúti vágány, illetve ezen a szakaszon az összes vasútállomás fel lesz újítva...

lehet mondani, hogy fölösleges, pénzkidobás... de lassan tényleg ott tartatok, hogy mindenre ezt mondjátok, beleértve azt is, amiért a másik szavatokkal könyörögtök. "fejlesszék a vasutat" de "ne ennyire"...

ja, ha nem "ennyire" lenne, akkor meg az lenne a reakció, hogy "két év múlva használhatatlan lesz, fel kell újítani mégegyszerennyiből" blabla... (sajnos a fidesz idejéből ilyen félkész munkákra sem nagyon emlékezhetünk.... :P másmilyenre meg főleg nem.)

Zotya 2008.08.17. 11:42:57

Téveszmében éltek és bábok vagyok!

Ez a vita talán elmenne egy kávé mellett valamelyik III. kategóriás kávéházban, de komoly érveket háttérismeretek nélkül nem lehet felhozni.
Lehet hogy a „forgalomszünetelés” takarékossági intézkedés jegyében született, de a vasút és a motorizációs folyamatok ismerete nélkül nem lehet felelősen dönteni ez ügyben.


1.) Akkor és most sem a mellékvonalak okozták a legnagyobb veszteséget az államnak, hanem a fővonalak, mivel ott utaznak nagyon sokan, oda megy a legtöbb árkiegészítés, feltéve, ha megy…
2.) A MÁV veszteséges működésének legnagyobb oka az évek, ismétlem évek óta elmaradt fejlesztések hiánya. Fejlesztések nélkül pedig sem versenyképes, sem gazdaságos működésre nincs lehetőség.
3.) A mellékvonalak forgalomszüneteltetésével a pálya és a kapcsolódó infrastruktúra fenntartásáról ugyanúgy gondoskodni kell, mint eddig. Feltéve, ha nem lopják szét a pályát. A legtöbb szüneteltetett vonalon a pálya állapota olyan, hogy ha nem költenek rá akkor 2-3 éven belül már járhatatlan lesz, tehát mese az, hogy „majd ha lesz rá igény” visszaállítják a forgalmat.
4.) Az érintett mellékvonalak menetrendje olyan volt, hogy senkinek nem volt alkalmas, hogy azzal utazzon.
5.) Soha senki meg nem nézte, hogy mi az oka a kihasználatlanságnak, és soha senki még csak gondolni sem gondolt arra, hogy hogyan lehetne utasokat csalogatni az alacsony kihasználtságú vonalakra. Vagyis voltak, de nem hallgattak rájuk.
6.) A versenyképes vasúthoz jó pálya és jó menetrend kell és teljesen mindegy, hogy most Biri községben vagy Budapest-Nyugatiban vagyunk. Kínálatot kell biztosítani, mert különben, aki utazni akar és vasúttal nem tud, az beül az autójába és legközelebb vasutat csak akkor lát, ha áthajt a vasúti átjárón.
7.) Az ütemes menetrendet nagyon sokan ellenzik, mert szerintük sok a kihasználatlan járat. Csakhogy nem 1-1 járatot/vonalat kell nézni, hanem azt, hogy összességében mennyibe kerül az üzemeltetés és összességében mennyi a bevétel. Ahol bevezették az ütemes menetrendet ott nőtt az utasok száma. Gyakorlatilag minimális többletköltségek árán többletbevételhez jutottak. Ezt meg sem próbálták az érintett mellékvonalakon.
8.) Autópályákkal és aszfaltcsíkokkal borított országunkban már nem ugyanaz a szerepköre a vasútnak, ami 50 évvel ezelőtt volt. Versenyhelyzet van, és nem meghátrálni kellene, hanem igenis szembe nézni a helyzettel. De ehhez az igényeket ismerni kellene, nem szűklátókörűen azt nézni, hogy van igény vagy nincs, hanem azt is, hogy miért nincs. Ha tudjuk a „miért”-et, akkor tudjuk a megoldást is. Tehát nem teljesen logikus megszüntetni valamit, ha nincs rá igény. Ha a mobilszolgáltatók azt tapasztalnák, hogy Gávavencsellőn kevesen telefonálnak, akkor megszüntetnék az adótornyot? Nem hiszem.. Ha kevesen veszik igénybe a szolgáltatást akkor reklámozni kell…
9.) És hogy ki a hibás? Az állam, mert nem jó gazda és hagyta leamortizálódni a vasutat. A vasutasok, mert képtelenek haladni a korral és még mindig az 50 évvel ezelőtti elvek szerint próbálnak vasutat üzemeltetni. A politikai elit, mert tettek helyet csak a szájuk jár és a választók érdekei helyett csak a közvetlen környezetük érdekeit érvényesítik…